+48 33 500 05 36 kontakt@filminteraktywny.pl

O tym, że video wpiera edukację pisaliśmy w ramach AFI niejednokrotnie. Dziś chcemy Ci pokazać, jak technologię filmu interaktywnego można wykorzystać w nauce pierwszej pomocy. Jak sprawić, by dzięki filmowi podnieść efektywność i jakość przyswajanej wiedzy. Na ciekawy pomysł edukacji za pomocą filmu interaktywnego wpadli studenci Collegium Medicum Uniwersytetu Jagielońskiego.

Studenci wydziału medycznego sami przygotowali schemat prawidłowego przebiegu akcji ratowniczej. Odgrywane sceny prezentują codzienną sytuację, w której studenci prawidłowo przeprowadzają symulację udzielania pomocy. Bardzo dobrą metodą nauki jest zastosowanie nagłówków, w których oglądający wybiera dalsze czynności. Błędny wybór zostaje sygnalizowany i wyjaśniony dalszymi czynnościami.

Z początku filmu narracja przebiega w formie szkieletowej. Początek historii ratowanego studenta i pierwsze czynności ratownicze nie wymagały wielu wątków. Z biegiem akcji jednak ratowanie poszkodowanego wymaga zaangażowania większej ilości osób, co jednocześnie wprowadza więcej ścieżek podroży po filmie. Wykorzystanie materiału filmowego z centrali pogotowia ratunkowego pozwala zobaczyć, jak wygląda praca profesjonalniej służby medycznej i jak ważna jest każda minuta podczas ratowania życia.

Więcej możesz dowiedzieć się oglądając cały film, który wraz z wieloma innymi materiałami jest dostępny na kanale Uniwersytetu na YouTube. Wielu z nas zwyczajnie boi się udzielać pierwszej pomocy w obawie o błędne działanie. Jednak podstawy powinien znać każdy. Zobacz, jak łatwo możesz uratować komuś życie i jak łatwo nauczysz się tego przy pomocy filmu interaktywnego.

Może masz pomysł na tematykę szkoleń, w których można by wykorzystać technologię filmu interaktywnego? A może prowadzisz szkolenia i chcesz podnieść ich efektywność? Film interaktywny z pewność sprosta oczekiwaniom najbardziej wymagających kursantów 🙂